Veckans tabataövning – variera ditt utfall

lunges with knee upIMG_0373 IMG_0374 IMG_0377Lunges With Knee-Up. Utfall är en välkänd bas övning som stärker lår, vader och rumpa. Men denna gång bjuder jag på en härlig variant på utfallet, där ni även utmanar både balans och er core. Starta i grundposition (översta bilden). Böj på benet, målet är att få en vinkel på 90 grader och det är viktigt att knäet inte går framför foten. Om 90 grader är för djupt, då går ni halvvägs. Därefter tar ni ”sats”, lyfter upp benet och kramar det. Repetera. Byt ben varannan intervall i ett av blocken. Denna övning kommer så småningom kunna göras i relativt hög fart, dock är det allra viktigaste att göra rätt. Så anpassa farten efter er själva och er balansförmåga

PS.. Glöm inte bort att balansen varierar från dag till dag, vissa dagar vinglar jag ingenting och andra kan jag knappt få upp benet i brist på balans. Så ge inte upp!

Fler övningar:
* Charlie's Angel
* Slalomhopp
* Walking plank with high five
* Halvbrygga med benlyft
blogstats trackingpixel

11 reaktion på “Veckans tabataövning – variera ditt utfall

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>